Αρ.Πρ.44135/Γ2/15-04-2009/ΔΣΠ/ΥΠΕΠΘ
ΘΕΜΑ:Οδηγίες για την αξιολόγηση της παραγωγής κειμένου στο μάθημα
τηςΝεοελληνικής Γλώσσας του ΓΕΛ και του ΕΠΑ.Λ.
Μετά την έκδοση του Π.Δ 12/2009 (ΦΕΚ Α΄22) που αφορά στην τροποποίηση του Π.Δ
60/2006 (ΦΕΚ Α΄65) «Αξιολόγηση των μαθητών του Ενιαίου Λυκείου» σας
αποστέλλουμε τις παρακάτω οδηγίες σύμφωνα με την εισήγηση του Συντονιστικού
Συμβουλίου του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου (πράξη 07/01-04-09) σχετικά με την αξιολόγηση της παραγωγής κειμένου στο μάθημα της Νεοελληνικής
Γλώσσας του Ημερήσιου και Εσπερινού Γενικού Λυκείου καθώς και Ημερήσιου και
Εσπερινού Επαγγελματικού Λυκείου:
1.Το περιεχόμενο του παραγόμενου κειμένου αξιολογείται με είκοσι (20) μονάδες.
Κριτήρια για την αξιολόγηση του περιεχομένου είναι:
1.Το περιεχόμενο του παραγόμενου κειμένου αξιολογείται με είκοσι (20) μονάδες.
Κριτήρια για την αξιολόγηση του περιεχομένου είναι:
·
η συνάφεια των εκτιθέμενων σκέψεων με τα ζητούμενα του θέματος,
·
η επαρκής τεκμηρίωση των σκέψεων με την παράθεση κατάλληλων επιχειρημάτων,
·
η ανάπτυξη όλων των θεματικών κέντρων, η πρωτοτυπία των ιδεών,
·
ο βαθμός επίτευξης του στόχου που επιδιώκεται με το παραγόμενο κείμενο κ.ά.
2.Η έκφραση/μορφή του κειμένου αξιολογείται με δώδεκα (12) μονάδες.
Τα κριτήρια για την αξιολόγηση της έκφρασης είναι
Τα κριτήρια για την αξιολόγηση της έκφρασης είναι
·
η σαφής και ακριβής διατύπωση,
·
ο λεκτικός και εκφραστικός πλούτος,
·
η επιλογή της κατάλληλης γλωσσικής ποικιλίας ανάλογα με το είδος του
παραγόμενου κειμένου,
·
η τήρηση των μορφοσυντακτικών κανόνων,
·
η ορθογραφία και η σωστή χρήση των σημείων στίξης κ.ά.
3.Η δομή/διάρθρωση του κειμένου αξιολογείται με οκτώ (8) μονάδες.
Τα κριτήρια για την αξιολόγηση της δομής είναι
Τα κριτήρια για την αξιολόγηση της δομής είναι
·
η λογική αλληλουχία των νοημάτων,
·
η συνοχή του κειμένου (ομαλή σύνδεση προτάσεων, παραγράφων και ευρύτερων
μερών του κειμένου),
·
η ένταξη του παραγόμενου λόγου στο ζητούμενο επικοινωνιακό πλαίσιο κ.ά.
Είναι προφανές ότι, σε συνδυασμό με την εκτίμηση των επιμέρους στοιχείων
(περιεχομένου, έκφρασης και δομής), είναι αναγκαία η συνολική θεώρηση του
παραχθέντος κειμένου, πριν από την τελική αξιολόγησή του…»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου